Dél-Koreában már robotpincér szolgálja ki egy kávézó vendégeit

2020.05.27
A Reuters tudósításából értesülhetett róla a világ, hogy a dél-koreai Tedzson városában már robotbarista veszi fel a rendeléseket, készíti el a kávékat és szolgálja fel az italokat az egyik kávézóban, s így lehetővé teszi a vendégek számára azt, hogy betartsák a koronavírus járvány miatt hozott távolságtartási előírásokat. A robotnál 60 féle kávéból választhatunk és a rendeléseket mindössze hét perc alatt teljesíti, akár egy 6 fős asztaltársaság számára is..

Fotó: REUTERS/Kim Hong-Ji

A robotot a dél-koreai Vision Semicon nevű cég és egy állami tudományos intézet közösen fejlesztette ki. "Ez a folyamat a rendelések felvételétől, egészen az italok felszolgálásig teljesen önműködő, nincs szükség emberi beavatkozásra." – mondta el Lee Dong-bae, a Vision Semicon kutatási igazgatója. Azt is hozzátette, hogy: "Az asztalok elszórtan kerültek elhelyezésre abból a célból, hogy a robotok számára szabad mozgást biztosítsanak, ami tökéletesen illeszkedik az érintésmentességre és a távolságtartásra vonatkozó előírásokhoz."

Fotó: REUTERS/Kim Hong-Ji

A robot két fő részegységből áll: egy kávékészítő robotkarból és egy kiszolgáló egységből. 60 különböző kávétípusból választhat a vendég. Egy 6 fős rendelést is képes teljesíteni mindössze 7 perc alatt. A forró italokat ezután kiviszi az asztalhoz. A robot képes a vendégekkel kommunikálni, adatokat képes továbbítani más készülékekre (pl. mobiltelefonokra) és egy önvezető technológia révén tudja az éttermen belül kikalkulálni, hogy számára melyik útvonal a legkedvezőbb a konyha és az asztal között, elkerülve az ütközést másik robot, az étteremben mozgó emberek, dolgozók, vagy tárgyak, pl. elmozdított székek, asztalok között.

Fotó: REUTERS/Kim Hong-Ji

A Vision Semicon cég már az idén nem kevesebb, mint harminc kávézót szeretne ellátni és felszerelni ilyen robotokkal.

Kapcsolódó videó:




Forrás és képek: Reuters
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk