A WPP vezetője szerint a mesterséges intelligencia forradalmasítja a reklámozást

2023.02.23
Mark Read szerint a mesterséges intelligencia segít a cégeknek olyan ügyfeleket megnyerni, akik szeretnék kihasználni a technológi által rendelkezésre álló lehetőségeket.

Serena Williams példájából kiindulva, akinek fiatalabb énje jelenik meg ma a reklámiparban, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás forradalmi változásokat hozott a globális reklámiparban.

Mark Read szerint, aki a londoni tőzsdén jegyzett WPP, vagyis a világ legnagyobb marketingszolgáltató vállalatának a vezérigazgatója, a mesterséges intelligencia által vezérelt hirdetési gyakorlatok segítenek megnyerni az új technológiákban rejlő lehetőségekre éhes ügyfeleket.



"Ez alapvető fontosságú a WPP jövőbeni üzleti tevékenysége szempontjából." - mondta Read, aki hozzátette:Kipróbáltuk a Microsoft által támogatott MI-alapú ChatGPT eszközt. Azt mondanám, hogy ez segített nekünk új üzleti partnereket nyerni. Évek óta fektetünk bele ebbe a technológiába.

A WPP a becslések szerint 75 millió fontot fizetett a Satalia, egy londoni székhelyű mesterséges intelligencia-technológiai cég megvásárlásáért két évvel ezelőtt, mivel a feltörekvő technológiát igyekezett beilleszteni kreatív és médiavásárlási gyakorlatába.

A legutóbbi termékeik között szerepel a Nike 50. évfordulója alkalmából elkészült Never Stop Evolving néven futó reklámkampány is, amelyben Serena a saját alteregóival küzd meg a teniszpályán az egyes szettekben.



Indiában már a gépi tanulást használták a Mondelēz tulajdonában lévő Cadbury csokoládégyár kampányának létrehozásához, melyben Shah Rukh Khan volt a főszereplő.



Az új technológia lehetővé tette hollywoodi sztárok hangját felhasználó, személyre szabott hirdetések „millióinak” kifejlesztését, elsősorban a Covid-járvány miatt a túlélésért küzdő vállalkozások népszerűsítésére. .

Read szerint a vállalat a generatív MI-t is felkarolta, amely új tartalmat hoz létre, ahelyett, hogy egyszerűen elemezné a meglévő adatokat, ugyanúgy, ahogy a ChatGPT teszi ezt a chatbot szektorban.

Read azonban ügyel arra, hogy felhívja a figyelmet arra is, bár az MI és a gépi tanulás átveheti az alkalmazottak által kezelt feladatokat, és jelentős költségmegtakarítást jelenthet a jövőben, ugyanakkor azt nem látja, hogy ennek a használata akár több mint 100 ezer fős létszámcsökkenéshez vezetne a globális alkalmazotti szektorban.

Marketingeszköznek tekintjük, amelyet a munkafolyamatok hatékonyabbá tételére használunk, nem pedig arra, hogy az embereket a folyamatból eltávolítsuk.” – mondta. "Valójában úgy gondoljuk, hogy ez megmutatja, milyen értékes a valódi kreatív gondolkodás."

Mark Read - a WPP vezérigazgatója

Míg az innovatív reklámozás a mesterséges intelligencia lehetséges felhasználási területeinek legvizuálisabb alkalmazása, a WPP egyre gyakrabban alkalmazza ezt a médiaüzletágában is, amely évente mintegy 60 milliárd dollárt költ világszerte arra, hogy hirdetési felületet vásárolhasson az ügyfelei számára.

A példák közé tartozik a mesterséges intelligencia használata a földrajzi és demográfiai adatok pontosabb megcélzására a Cancer Research UK jótékonysági futóeseményén. És egy rendszer kiépítése a Sainsbury’s számára az online élelmiszervásárlás szállítási útvonalainak optimalizálására a vásárlói rendelések súlya alapján, ami jelentős változást hozhat a jövedelmezőségben.

Read elismerte, hogy a médiavásárlásban, a globális marketingszolgáltatási csoportok profitmotorjában az MI bizonyulhat a legértékesebbnek a WPP nyeresége hosszabb távon történő növelésében.

Sokat használjuk a médiaiparban.” – mondta. „A korábban az emberek által végzett feladatok automatizálásával ez az új technológia segít a médiaműveleteink és a kreatív produkciós üzletágak hatékonyságának javításában.

Forrás: The Guardian
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk