A WPP vezetője szerint a mesterséges intelligencia forradalmasítja a reklámozást
2023.02.23
Mark Read szerint a mesterséges intelligencia segít a cégeknek olyan ügyfeleket megnyerni, akik szeretnék kihasználni a technológi által rendelkezésre álló lehetőségeket.
Serena Williams példájából kiindulva, akinek fiatalabb énje jelenik meg ma a reklámiparban, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás
forradalmi változásokat hozott a globális reklámiparban.
Mark Read szerint, aki a londoni tőzsdén jegyzett WPP, vagyis a világ legnagyobb marketingszolgáltató vállalatának a vezérigazgatója,
a mesterséges intelligencia által vezérelt hirdetési gyakorlatok segítenek megnyerni az új technológiákban rejlő lehetőségekre éhes ügyfeleket.
"
Ez alapvető fontosságú a WPP jövőbeni üzleti tevékenysége szempontjából." -
mondta Read, aki hozzátette: „
Kipróbáltuk a Microsoft által támogatott MI-alapú ChatGPT eszközt. Azt mondanám, hogy ez segített nekünk új üzleti partnereket nyerni. Évek óta fektetünk bele ebbe a technológiába.”
A WPP a becslések szerint
75 millió fontot fizetett a Satalia, egy londoni székhelyű mesterséges intelligencia-technológiai cég megvásárlásáért két évvel ezelőtt, mivel a feltörekvő technológiát igyekezett beilleszteni kreatív és médiavásárlási gyakorlatába.
A legutóbbi termékeik között szerepel a Nike 50. évfordulója alkalmából elkészült
Never Stop Evolving néven futó reklámkampány is, amelyben Serena a saját alteregóival küzd meg a teniszpályán az egyes szettekben.
Indiában már
a gépi tanulást használták a Mondelēz tulajdonában lévő Cadbury csokoládégyár kampányának létrehozásához, melyben Shah Rukh Khan volt a főszereplő.
Az új technológia lehetővé tette hollywoodi sztárok hangját felhasználó, személyre szabott hirdetések „millióinak” kifejlesztését, elsősorban a Covid-járvány miatt a
túlélésért küzdő vállalkozások népszerűsítésére. .
Read szerint
a vállalat a generatív MI-t is felkarolta, amely új tartalmat hoz létre, ahelyett, hogy egyszerűen elemezné a meglévő adatokat, ugyanúgy, ahogy a ChatGPT teszi ezt a chatbot szektorban.
Read azonban ügyel arra, hogy felhívja a figyelmet arra is, bár
az MI és a gépi tanulás átveheti az alkalmazottak által kezelt feladatokat, és jelentős költségmegtakarítást jelenthet a jövőben, ugyanakkor azt nem látja, hogy ennek a használata akár több mint 100 ezer fős létszámcsökkenéshez vezetne a globális alkalmazotti szektorban.
„
Marketingeszköznek tekintjük, amelyet a munkafolyamatok hatékonyabbá tételére használunk, nem pedig arra, hogy az embereket a folyamatból eltávolítsuk.” –
mondta. "
Valójában úgy gondoljuk, hogy ez megmutatja, milyen értékes a valódi kreatív gondolkodás."
Mark Read - a WPP vezérigazgatója
Míg az innovatív reklámozás a mesterséges intelligencia lehetséges felhasználási területeinek legvizuálisabb alkalmazása,
a WPP egyre gyakrabban alkalmazza ezt a médiaüzletágában is, amely évente mintegy 60 milliárd dollárt költ világszerte arra, hogy hirdetési felületet vásárolhasson az ügyfelei számára.
A példák közé tartozik a mesterséges intelligencia használata a földrajzi és demográfiai adatok pontosabb megcélzására a Cancer Research UK jótékonysági futóeseményén. És egy rendszer kiépítése a Sainsbury’s számára az online élelmiszervásárlás szállítási útvonalainak optimalizálására a vásárlói rendelések súlya alapján, ami jelentős változást hozhat a jövedelmezőségben.
Read elismerte, hogy a médiavásárlásban, a globális marketingszolgáltatási csoportok profitmotorjában
az MI bizonyulhat a legértékesebbnek a WPP nyeresége hosszabb távon történő növelésében.
„
Sokat használjuk a médiaiparban.” –
mondta. „
A korábban az emberek által végzett feladatok automatizálásával ez az új technológia segít a médiaműveleteink és a kreatív produkciós üzletágak hatékonyságának javításában.”
Forrás: The Guardian